guest

13 ramadan 1430H-masai johor.

kring...kring...kring.....
argh!!geramnya....dalam kesamaran aku tercari-cari dimana kah letaknya bunyi yang memekik telinga ku..
hellooo...aku mengangkat telipon yang berdering sejak tadi...
kring...kring....huh!!!mau pekak aku dibuatnya...
rupanya bunyi alarm...hehehe..

aku sempat menoleh jam meja disisiku..jam menunjukkan 4.14pagi..
emmmm..awal lagi la...tkpela,tido lagi...imsyak lama lagi...

kring..kring...alarm bunyi lagi...
aduh!!!kacau la alarm ni,aku matikan bunyi alam..begitu la seterusnya..
sempat lagi di buai mimpi..hehehe...
ada satu babak dalam mimpi tu.. aku...........,,
aduh!!terputus pulak mimpi indah ni..
aku menoleh jam di sisiku,Aaaaaa?????tidak!!!! jam sudah menunjukkan 5.15am,
setengah jam lagi azan subuh akan berkumandang...

aku segera bangkit dari selimut tebal yang membaluti tubuhku..
aku bergegas menuju ke bilik mandi,lalu membasuh muka,dan berus gigi...
emmm..gerakan saat jam sama seperti gerakan jantung ku..dup..dap..dup..dap...
sempat ka tidak ni...lauk belum masak lagi..nasib baik la da masak nasi..

sampai di dapur aku mencapai,periuk lalu ku isi dengan air,
uhhh!!aku rasakan air paip subuh ni mengalir terlalu lambat...
agh!sikit cukup la..lalu ku jerang periuk di atas dapur gas,aku nyala kan api..
aku berlari(cewah,dapur takla besar mana pun)ke arah peti sejuk,harap2 adala bawang2 yang sedia di kupas..sebaik pintu terbuka,sumanya kosong,kecuali telur sahaja yang ada..
aduh!!!habisla..nak makan apa ni,kalau aku,tak kesah tentang makan ni,aku makan jak pa yang ada,tapi tak kan la aku nak hidangkan nasi je dengan suami tersayang kan???hehehe..

aku buka laci kabinet pulak....alhamdulillah..bawang masi ada,ikan tin tuna pun ada lagi..
aku cepat2 kupas bawang,halia,lalu aku masukan ke dalam periuk tadi..hentam je la labu..masak la apa yang ada...aku capai telur,aku pecahkan dalam periuk yang bercampur air,halia,dan segala jenis bawang yang ada(ala sebenarnya ada dua bawang jak yang ada)hehehe..

aku masukan lada sulah,garam dan perasa,ah!!boleh la..aku kacau...
aik???da mendidih..alhamdulillah..aku sempat menjenguk jam dinding,
alamak!! dah 5.25pagi la...sempat lagi ni tumis tuna ni...

5.30pagi...

alhamdulillah..masak juga dua lauk express aku.sup telur dengan tuna tumis.hehehe..
aku bergegas ke dalam bilik,nak kejutkan suami tersayang pulak..
bang...ooooo..bang...bangun la..dah nak subuh ni...
bila dia terpandang je jam dah 5.30..dia terus bangkit...hehehe..cian pulak aku tengok
suami ku..

aku tengok suamiku makan laju,aku pun makan selaju yang boleh..aku telan2 je nasi tu..hahahaha..
nasib baik la ada air,jadi lancar juga la perjalanan nasi tu..kekeke..

ALLAHHUAKHBAR!!ALLAHHUAKHBAR!!!kedengaran azan berkumandang dari masjid berhampiran rumahku....nasib baik la aku baru je menghabiskan sisa terakhir air di gelasku..hehehe..alhamdulillah...

aku bergegas ke kamar mandi pulak,nak berus gigi...alhamdulillah..selesai satu tugas..
alamak!! meja makan belum kemas la..aku pergi kedapur semula..nak mengemas dan cuci pinggan mangkuk pulak..nak rehat kan dulu perut sebelum solat subuh...
selesai suma kerja di dapur,aku masuk tandas nak ambik wuduk.....
arggghhhhh tidak!!!niatku untuk puasa hari ini tidak kesampaian...
masalah wanita la!!!!.....uhuk2..huhuhu....sedihnya....


wasalam...


-Sekian Terima Kasih-

COPYRIGHT,DOODLE, AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY ARINA SHAMSUL wink