guest

UPDATE UNTUK GROUP SEGAR FOLLOWER

ASSALAMMUALAIKUM W.B.T.

Alhamdulilllah,ramai yang bagi respon cadangan saya pagi tadi sehingga terbentuknya group SEGAR FOLLOWER.namun ada juga yang terlepas pandang entri ini,maaf sangat2..huhu.CIK lavender anda dah pun masuk senarai dear :) hihi.senyum sikit.ngee.

Ramai yang tidak faham ye.ngeee.. minta maaf bebanyak kalau entri tu buat kamu pening2 lalat..hihi.camni,saya terangkan semula secara detail ye sahabat2ku,kalau entri ni,panjang berjela2 jangan tidur pulak.jangan cakap tak faham lagi nanti. mama babag nak?hahaha..eh tidak!tidak! saya tak berani pun nak jentik kamu apalagi nak babag.hihi.tanya je kalau ada yang tidak faham ok?ngeee.

ok setiap ahli kena promot blog ahli ahli yang lain melalui 4 pilihan.boleh pilih antara satu mana yang kamu selesa ok?

pilihan pertama:PROMOT BLOG AHLI MELALUI ENTRI

maksudnya bila kamu menulis entri kamu selit2 kan lah dua tiga orang ahli group ke dalam entri kamu tu,mengikut kesesuaian entri kamu tu.

contohnya begini:

pada suatu hari,saya ponteng sekolah,kerana saya tidak menyiapkan kerja rumah yang diberikan oleh cikgu ETUZA,jadi untuk mengisi masa lapang saya pergi ke kedai CIK NUR untuk membeli aiskrim.dalam perjalanan saya terserempak pulak dengan CIK LAVENDER sedang berjalan dengan kawanya DIEYNA.rupanya dorang pun ponteng sekolah juga.jadi saya join mereka sekali.tiba2 kami terserempak pulak dengan cikgu 9NOL4.HABIS LAH KAMI.

haha..begitulah contohnya.faham suda?tapi tu contoh je,takkan lah kamu mahu buat entri bebudak cam tu kan?so kalau nak guna cara ni,pandai2 la buat ayat ye..hihi.

cara kedua:PROMOT NAMA GROUP DI PENGAKHIR ENTRI.
maksudnya di akhir entri kamu,tulislah camni"pssstt..nak follower ramai dak?nak komen banyak2 dak?kalau mahu cuba singgah dan follow mereka2 yang ada dalam senarai ni"..

hah camtu la kurang lebih,tu ayat contoh je,kalau nak guna pun boleh juga..haha.tapi buat ayat sendiri lagi puas hati kan?hihi.faham?


cara ketiga:buat satu ENTRI TETAP ATAU MELEKAT senarai2 ahli,simpanlah tajuk yang menari minat blogger lain untuk baca entri tu,contoh macam saya saya buat camni..

nampak gambar tu?kalau nak buat cara camni,ikut cara ni

DASHBOARD-DESIGN-TAMBAH WIDGET-TEXT WIDGET/HTML/JavaScript-BUAT SENARAI DAN TAJUK YANG MENARIK-SAVE-SIMPAN WIDGET ATAS TEXT WIDGET ATAU SIDEBAR.

faham tak setakat ni :)

cara ke empat:MASUKKAN SENARAI AHLI DALAM BLOGLIST.
maksudnya akan terbentuk satu nama bloglist yang bertajuk GROUP SEGAR FOLLOWER.
Dalam list tu semua ahli kena ada.tapi cara ini mungkin menyebabkan blog kita berat nak loading.

tapi jangan risau semua ahli akan masuk bloglist saya nanti.ok?hihi.dan bagi saya saya akan gunakan semua cara diatas untuk promot blog2 ahli..ok?suka tak?hihi.

so kamu bebas untu memilih mana2 cara yang kamu suka.yang penting apa?hihi.

faham sudah?kalau tidak faham lagi sila baca doa belajar dan baca semula entri ini..hakhakhak..tapi mudah2an penerangan ini mudah untuk kamu fahami :)

UPDATE TERBARU GROUP SEGAR FOLLOWER

0.ARINA SHAMSUL
1 AUTOPUBIZ RELOAD
2.MISS BANU
3.AINE AINUN
4.DIEYNA
5.YANA LIBRA
6.DEQLA MANJEW
7.9NOL4
8.MS VELENTINE
9.CIK NUR
10.CHIC NA
11.LELAMAISARA
12.ETUZA.
13.SWEET HONESTY.
14.AYUNI
15.MISYA MIALEN
16.CIK AINI LAVENDER
17.SOLEHAH SHAMSUDIN
18.DYABUNGA
19.MZHANY

20.CENDOL

sila jangan pertikaikan nombor saya..haha.




-Sekian Terima Kasih-

26 comments:

Aine Ainun said...

Tu diaaaaaaaaaaa......

Sgt jelas mama arina;)
mekacih;)

mzhany said...

ok tq, sbb masukkn sy dlm grup. malam ni adalah utk mengenali ahli2 group segar follower...

Miss BaNu said...

oooo okey..nanti saya akan uat entry khas mengenai grop segar follower ni hehe..jom terjah menerjah..

Cik Nur said...

MAMA ARINA ada kesilapan pada LINK DYABUNGA...

Solehah Shamsuddin said...

Saya akan wt entry ni..wait and see ya.Peace~!!! ^_^

Aine Ainun said...

tu diaa........

faham bangat!=))

Cik Aini Lavender's said...

hahahaha....trs tersenarai=p

dyabunga said...

dya faham..:D

Chic Na said...

entry sudah siap! semua dijemput komen @ komplen. ;p

9n0L4 said...

HAHA. dannn 3 orang yg ponteng tu diknekan dende. bak sini tangan. hihi.

Miss BaNu said...

dh uat entry khas utk Group Segar Follower hehe..

http://mulan-sahbanu.blogspot.com/2012/03/group-segar-follower.html

~Sweet Honesty~ said...

ohh..saya lupa lak nak promot blog lain...jap2 saya promot dulu...(^_^)

@ deqla manjew said...

yuhuuu... ok deqla nk buat entry dan masokkan dlm senarai bloglist... huhuhu...agk2 berat nk loading bgtaw deqla eh? hahaha

Yana Libra said...

oo..dah diupdate ye~~

nanti free skit, saya wat bloglist 'Segar Follower' ni ye..petang skit atau malam ke..skang ni nak kejar top 1 dulu..hehe~~ :p

atopupbiz reload said...

slm slase rina .. :) rina pe kata rina wat group or page kat fb tntang group segar follower kta ni .. jd kat ctu nnt kta smua blh tkr2 story tntang blog msing2 kat wall tu nnt kn .. just cadangan je .. hehehe .. :)

@ deqla manjew said...

deqla da buat entry.. huhu...

http://norumara.blogspot.com/2012/03/group-segar-follower-bunga-hati-mama.html

sume deqla da follow, cuma MZHANY je deqla x dpt follow lg sbb url nya guna www. tu yg x dpt terjah kat opis ni...kene blocked la..deqla terjah dan follow nnti eh... :)

Solehah Shamsuddin said...

Arina,maybe harini atau sok sy akan wt entry sal group ni,sbb sy nk cari idea utk promot nama-nama dlm group ni.hehe tunggu ye kawan-kawan group~!!! ^_^

Solehah Shamsuddin said...

ha,lagi satu..saya akan wat bloglist di bahagian top sidebar dalam blog sy,bahagian "Blog".tengok nanti ye sume...

@ deqla manjew said...

ok solehah....huhuhu...deqla jew lom masokkan kat bloglist lg....nanti deqla masokkan yer kwn2... :)

Solehah Shamsuddin said...

Ni entry mengenai group ni. Semua terjah entry ni tau.Peace~!!! ^_^

http://solehahshamsuddin.blogspot.com/2012/03/group-follower-segar-bunga-hati-mama.html

Misya Mialen said...

okay dik. nnt aku buat. skrg ni mcm x dpt aku duduk lama2 dik. sakit betul pinggang aku... baring jak aku mau..nanti aku buat aaaaa...mungkin lmbt sikit dik..

9n0L4 said...

baru siap buat bloglist di sidebar. belum sempat BW & follow sume lagi. maaf ye, cikgu sibuk sikit minggu ni. kne marking paper budak & buat analisa exam. ptg pulak ade olahraga mssd. semput nak kejor buat sume. hee. ;)

Solehah Shamsuddin said...

mcmne nk komen entry Atopupbiz reload ye?musykil ni.adui...

9n0L4 said...

haah. cmne nak komen atopupbiz eh? pusing ketam cari button komen tak jumpe. huhu. btw, sudah follow sume. kalau ade tertgl, let me know tau. ;)

Solehah Shamsuddin said...

hehe..ye2.sy dh follow sume jgk.klu da yg tertinggal gtau ye.skrg ni dua2 tugasan sy dh siapkan,wt entry mgenai group n bloglist group.wahhh penat gak wat bloglist cara blogskin.Byk bnda kna wt,kna bukak n copy satu2 link url,bru leh wat.hehe its ok.ni sume demi group jgk kan.eheee Peace~!!!^_^

Sesiapa nak tengok bloglist,da dlm top sidebar dlm bahagian "Blog". Oklah nanti nk jenjalan dlm blog korang semua lak.hehe See u again~

Cik Nur said...

akak..ade inbox di fb...hihih

COPYRIGHT,DOODLE, AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY ARINA SHAMSUL wink